header
 

Telewizja kampowa prezentuje

Telewizja kampowa prezentujeTegoroczny sezon adwentystycznych spotkań namiotowych, tzw. kampów, odszedł już do historii. Kamp Wydziału Północnoamerykańskiego okazał się jeszcze sympatyczniejszy niż zwykle dzięki wielu diecezjalnym piarowcom, którzy dopilnowali, aby w przebiegu zjazdu dobrze się orientowali nie tylko jego uczestnicy.

 

Diecezjalni piarowcy przygotowują zwykle codzienne informatory o bieżących wydarzeniach na kampie. W tym roku trzy amerykańskie diecezje postanowiły rozpowszechniać kampowe wieści w inny sposób.

 

Diecezja Wschodnia hrabstwa Allegheny

 

Od 1998 roku podczas kampów współpracuję jako wolontariusz z piarowcami Diecezji Wschodniej hrabstwa Allegheny (ang. AEC). Przez wiele lat zajmowałem się uwiecznianiem na zdjęciach zajęć dla najmłodszych. Wiele z moich fotografii ilustrowało artykuły w dzienniku kampowym „Yesterday, Today, and Tomorrow”.

 

Na około miesiąc przed wyjazdem na ubiegłoroczny kamp zadzwoniłem do dyrektora ds. public relations i podzieliłem się z nim pomysłem stworzenia dzienników telewizyjnych zamiast tradycyjnych, papierowych. Tegoroczny kamp był już drugim z rzędu, na którym kręciliśmy około 6-minutowe odcinki wieczornego serwisu informacyjnego „AEC Today”.

 

W tym roku na kilka miesięcy przed kampem piarowski aktyw urządził kilka wideokonferencji, aby ustalić szczegółowo punkty programu „AEC Today” i rozdzielić obowiązki. Zrobiliśmy burzę mózgów nad tematyką wiadomości oraz rozpisaliśmy zasadniczy obieg pracy i procedurę postępowania.

 

Dziennik „AEC Today” składał się ostatecznie z następujących części:

  • Powitanie (15 sekund). Materiały wideo z ubiegłorocznych dzienników.
  • Najważniejsze wiadomości (90). Zwykle nie więcej niż cztery 20-sekundowe historie na tle zielonego ekranu.
  • Sonda (60). Kampowicze odpowiadają na „pytanie dnia”. Staraliśmy się umieścić w tej części jak najwięcej uczestników kampu, aby mogła się wypowiedzieć niejako cała diecezja, obejmująca siedem stanów.
  • Zdrowie (60). Ekipa medialna AEC zrealizowała przed kampem (na tle zielonego ekranu) wespół z Leą Scott, dyrektorem diecezjalnego Sekretariatu Zdrowia, krótkie filmiki na temat zdrowia. Gotowy materiał wystarczyło tylko dopasować do formuły naszych wiadomości.
  • Historia nr 1 (90). Główna historia (w plenerze). Materiał zawierał m.in. głos lektora i wywiady.
  • Pożegnanie (10). Zwiastun jutrzejszego dziennika plus napisy końcowe na tle zielonego ekranu.

 

 

Przy realizacji dziennika korzystaliśmy z następującego sprzętu:

  • Pakiet programów Adobe Creative Suite 5, czyli Photoshop, Illustrator i After Effects (grafika).
  • Kamery Canon XLH1 i Fx305 (filmowanie we wnętrzach i w plenerze).
  • Aparat fotograficzny Nikon D7000.
  • Mikrofony Sennheiser EW100 i Sure SM58.
  • Programy Adobe Premiere Pro i Final Cut Pro (montaż materiału).

 

 

Dzienniki wyświetlano na żywo dla kampowiczów podczas wieczornej części zajęć, transmitowano na żywo przez internet i zamieszczano na diecezjalnej stronie Facebooka.

 

Wiadomości nie udałyby się bez następującej ekipy wspaniałych fachowców:

  • Robert Booker, Charles Williams (producenci wykonawczy);
  • George Johnson Jr. (producent i reżyser);
  • Lauren Davis, George Johnson Jr. (prezenterzy i scenarzyści);
  • Joshua Martin, Bryce Williams, Evan Williams (graficy wideo i montażyści);
  • Joshua Martin, Bryce Williams (grafika).

 

Diecezja Karoliny

 

Nasz dziennik telewizyjny miał być:

 

  • treściwy,
  • krótki (3–4 min),
  • rozrywkowy,
  • lekki i okraszony szczyptą humoru.

 

 

Postanowiliśmy też, aby przypominał prawdziwy serwis informacyjny, czyli potrzebowaliśmy prezentera. I oczywiście reporterów.

 

Zatrudniliśmy więc zawodową prezenterkę Beth Adams, a w roli reporterów postanowiliśmy obsadzić marionetki.

 

Ponieważ nasz kamp odbywa się w miejscu o nazwie Janaluska w mieście Waynesville, aż prosiło się, żeby naszym marionetkom nadać stosowne do tego imiona. Młodą reporterkę nazwaliśmy więc Jane A. Luska, a reportera płci męskiej – Wayne S. Ville.

 

Dziennik okazał się hitem. Nie sposób wyliczyć wszystkich pozytywnych komentarzy, które padły pod jego adresem. Co więcej, zapowiadane w nim spotkania i wydarzenia zyskały wyraźnie większą frekwencję.

 

Naszą produkcję podzieliliśmy na następujące etapy:

 

1. Na krótkich porannych spotkaniach opracowywano historie na dany dzień.

2. Zawodowa prezenterka Beth Adams przerabiała po swojemu daną historię.

3. Na tle zielonego ekranu nagrywano część z prezenterką.

4. Marionetkarze i operatorzy kamer szli w plener na 45–60 minut nakręcić daną historię.

5. W każdym programie zawierano dwie historie.

6. Po południu program montowano, tak że na wieczór był już gotowy.

 

Wniosek o kontynuowaniu takiej formuły dziennika przyjęto jednogłośnie! Dziennik odniósł sukces i na przyszłorocznym kampie znów go zobaczymy!

 

Efekty naszej pracy można obejrzeć na stronie: www.youtube.com/CarolinaConference.

 

Diecezja Południowo-Zachodnia

 

Na tegorocznym kampie w teksaskim miasteczku Athens Sekretariat Informacji Diecezji Południowo-Zachodniej realizował 5-7-minutowe wieczorne dzienniki „Southwest Today”, informujące uczestników o codziennych kampowych zajęciach, wykładach warsztatach, o wydarzeniach na terenie diecezji oraz o panujących na polu namiotowym zasadach porządku i bezpieczeństwa.

 

 

Myślicie, że była to wysokobudżetowa produkcja, na którą nie mógłby sobie pozwolić mały zbór? Błąd! Serwis realizowało troje nastolatków, jedna dorosła osoba i zakręcony pastor, który przy realizacji programu tak się dobrze bawił, że aż nie dosypiał. Czego trzeba, aby zrobić dziennik? Modlitwy, wizji, świetnych scenarzystów i reporterów, odrobinę znajomości rzeczy i trochę sprzętu.

 

Najpierw odpowiedzieliśmy sobie na kilka pytań (co kampowicze chcą wiedzieć i usłyszeć? o czym muszą być poinformowani?) i już mieliśmy zarys treści dziennika. Każdy odcinek składał się z następujących części: wstępu ze skrótem wydarzeń w danym dniu; kilku historii, m.in. dwóch słowa na temat mówców, zajęć, wykładów, warsztatów i innych wydarzeń; porad, jak być zdrowym i w dobrej formie; przedstawienia działalności diecezjalnych sekretariatów.

 

Co się tyczy strony technicznej, trzeba umieć znakomicie nagrywać dźwięk do materiału wideo. Można to robić różnie – albo bezpośrednio za pomocą kamery, albo za pomocą podręcznego magnetofonu, synchronizując dźwięk po zmontowaniu obrazu.

 

W pracy wykorzystywaliśmy aparaty Canon 5D Mark II i Canon 7D, przenośny magnetofon cyfrowy Zoom H4n, Robe Microphone z wysięgnikiem i futrzaną osłoną przeciwwiatrową (tzw. deadcatem) oraz program Final Cut Pro X do montażu.

 

Dysponując współczesnymi technologiami, dobry serwis informacyjny można dziś zrobić za pomocą smartfona, tabletu albo innego kieszonkowego urządzenia mobilnego.

 

Filmujcie więc co się da i dzielcie się materiałami z innymi. Możecie to robić za grosze, a dzięki temu wasz zbór, diecezja czy grupa mogą się wspiąć na wyższy poziom PR-u.

 

 

© Society of Adventist Communicators/George Johnson Jr. (dyrektor ds. public relations Wydziału Północnoamerykańskiego) we współpracy z Ronem Quickiem (dyrektorem ds. public relations Diecezji Karoliny) i Kennem Dixonem (pastorem pomocniczym w Sekretariacie Młodzieży w City Temple Seventh-day Adventist Church)
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński

 

 

 

Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni