header
 

Hongkońska konferencja cyberspeców

Hongkońska konferencja cyberspecówAdwentystyczni specjaliści od Internetu prawdziwą pracę na poświęconej mu dorocznej konferencji wykonują już przy śniadaniu, kiedy to siedząc przy posiłku i przechodząc między stolikami restauracji hotelu Royal Park, wymieniają się radami i rozkładają wystąpienia prelegentów na czynniki pierwsze.

Podczas tegorocznego kilkudniowego spotkania Adwentystycznej Globalnej Sieci Internetowej (GAiN - ang), zorganizowanego w celu umocnienia i dalszej integracji działalności Kościoła online, odbyło się szereg prezentacji na temat połączenia techniki i public relations. Wielu uczestników mówi jednak, że najwięcej można się nauczyć nie na kursach i warsztatach, lecz poza salą konferencyjną, na przykład przy posiłkach.

– Właśnie wtedy jest największa wymiana informacji – powiedział Andrew King, dyrektor ds. Internetu adwentystycznego Sekretariatu Informacji, wychodząc z restauracji w piątkowy poranek.

King razem ze współpracownikami z Sekretariatu Informacji utworzą wkrótce zespół, który nada nowy kształt witrynie internetowej Kościoła adwentystycznego www.Adventist.org. Okazja odbycia luźnych, szczerych rozmów z ekspertami z całego świata pomaga im zebrać informacje potrzebne do realizacji zaplanowanych przedsięwzięć.

Ósme takie spotkanie, zorganizowane tym razem w Hongkongu, zgromadziło około 160 osób z całego świata. Co roku, ze względów praktycznych, konferencja odbywa się w innej części kuli ziemskiej. W porównaniu z dotychczasowymi, na tegorocznym zjeździe zjawiła się liczniejsza reprezentacja Wydziału Północnoazjatycko-Pacyficznego z siedzibą w Seulu i Wydziału Południowoazjatycko-Pacyficznego z siedzibą w Manili.

Podczas prelekcji podkreślano potrzebę prostoty w projektowaniu stron internetowych i skupienia się na działaniach interaktywnych. Zarówno King, jak David Fournier, kierownik adwentystycznego Sekretariatu Zarządzania Ryzykiem i Informacją, ukazali w swoich przemówieniach korzyści usunięcia z witryn bagażu historycznego.

– Im większa ilość informacji, tym ostrożniej trzeba nią zarządzać – oznajmił Fournier, jeden z kilku uczestników, którzy zachęcali do większego zaangażowania się w skuteczniejszą organizację informacji na adwentystycznych stronach.

Jak zauważył King, wskutek nowych inicjatyw adwentystycznym przywódcom ciągle wydaje się, że dany zbór (parafia) czy inna jednostka administracyjna Kościoła potrzebuje nowej witryny.

– Dałbym sobie niemal rękę uciąć, że główne osoby zainteresowane nie zadają sobie pytania: „Czy aby tendencje rynkowe i potrzeby naszych klientów nie zmieniły się i czy aby nie należy stosownie do tego przekształcić naszych witryn?” – oświadczył King, zalecając dostosowanie witryn do nowych inicjatyw.

Inni udzielali wskazówek, co zrobić, aby nasze strony robiły na internautach lepsze wrażenie. Podczas pobocznej dyskusji Jesse Johnson, prezes serwisu netAserve, zapewniającego Kościołowi wsparcie techniczne, stwierdził, że linki na witrynie wcale organizacji nie pomagają i tylko internautów odpychają.

– Zamiast linków lepiej zamieścić na witrynie materiały innej organizacji, zwłaszcza w przypadku witryny zborowej – radził – które spodobają się internautom, dzięki czemu będą mieli lepsze zdanie na temat waszej witryny i wzrośnie szansa, że odwiedzą nasz zbór.

Daniel Jiao, dyrektor ds. public relations Chińskiej Unii Misyjnej z siedzibą w Hongkongu, zwrócił uwagę, że coraz więcej ludzi korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Jak podaje grudniowy raport Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, pod koniec 2011 roku odnotowano około 6 mld abonentów urządzeń mobilnych, czyli 87% populacji świata.

Inni przywódcy doradzali, by adwentystyczni PR-owcy i internetowi administratorzy dostosowali swoje witryny do urządzeń mobilnych.

– Być może strony będą przez to prostsze – powiedział King – ale jeśli zaadaptujecie je najpierw do urządzeń mobilnych, dotrzecie do najszerszego grona odbiorców.

Kilku uczestników wygłosiło wieczorne prelekcje, które zwróciły uwagę na publiczne internetowe akcje ewangelizacyjne na ich terenach.

Kościół adwentystyczny w Niemczech i Austrii zorganizował w ubiegłym roku skierowaną do postmodernistów ośmiotygodniową kampanię Faith.Simple, w ramach której w Internecie transmitowano dyskusje toczące się wokół filmu „My Last Day Without You” (Mój ostatni dzień bez Ciebie), zrealizowanego specjalnie na potrzeby akcji. Film opowiada o młodym niemieckim biznesmenie udającym się do Nowego Jorku z trudnym zleceniem, które zmusza go do głębokiego zastanowienia się nad swoim życiem. Jak powiedział Klaus Popa, jeden z organizatorów kampanii, wskutek akcji w całej niemieckojęzycznej Europie powstały setki domowych i zborowych grup dyskusyjnych.

Adwentystyczni przywódcy południowoamerykańscy nadal ulepszają publiczne kampanie ewangelizacyjne, uważając, że akcje z interaktywnymi elementami dają lepsze efekty niż akcje wykorzystujące jedynie przesyłanie strumieniowe. Jeśli chodzi o rosnącą liczbę publicznych akcji ewangelizacyjnych, osoby zainteresowane kursami biblijnymi wypełniają tylko stosowne formularze na specjalnej witrynie lub Facebooku. Jak powiedział kierownik ds. mediów, trudną sztuką jest dopilnować, by lokalni pastorzy lub szeregowi wyznawcy odpowiedzieli wszystkim 4000 osób, które zareagowały pozytywnie na daną akcję.

– Jeśli pastorzy lub zwykli członkowie się z nimi nie kontaktują, prawdopodobieństwo, że przyłączą się do Kościoła, maleje – skonstatował Rogerio Ferraz, kierownik ds. projektów Wydziału Południowoamerykańskiego z siedzibą w stolicy Brazylii. – Ludzie potrzebują tego osobistego kontaktu.

W Wydziale Transeuropejskim, którego siedziba mieści się pod Londynem, przywódcy Sekretariatu Informacji powołali do istnienia LIFEconnect, internetową społeczność, gdzie można się spotkać, podzielić życiowymi doświadczeniami i zaoferować duchowe wsparcie.

– Nie tylko zajmujecie się internetowymi witrynami i platformami, ale jesteście ważną częścią Kościoła – rzekł uczestnikom zjazdu Williams Costa Jr., dyrektor adwentystycznego Sekretariatu Informacji i organizator konferencji. – W dzisiejszych czasach umiejętność tworzenia przystępnych materiałów oraz opowiadania historii i świadectw może być wykorzystana przez Ducha Świętego.

 

© Ansel Oliver (ANN) we współpracy z Penny Brink i Darryl Thompson
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński


 

Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni