header
 

Przejrzysty PR motorem rozwoju Kościoła

Przejrzysty PR motorem rozwoju KościołaRedaktor jednego z najważniejszych amerykańskich czasopism chrześcijańskich potwierdził, że adwentyści dbają o dobry wizerunek Kościoła, stosując najlepsze, prędko zmieniające się metody PR-u, i że kontynuacja tej drogi będzie procentować.

 

David Neff, redaktor naczelny magazynu Christianity Today, napisał, że jeśli Kościół adwentystyczny nie będzie panował nad swoim wizerunkiem, łatkę przyklei mu ktoś inny. „Tak czy inaczej jakąś etykietę mieć będzie”, przestrzegł.

 

Aby skutecznie budować wizerunek Kościoła oraz dobrze wykorzystywać kontakty z czytelnikami i informacje zwrotne – mówił – adwentystyczni piarowcy muszą się adaptować do zmian w mediach i metodach PR-u.

 

Dziennikarz przedstawił swoje uwagi podczas wstępnego przemówienia, które wygłosił w piątek 21 października na dorocznym zjeździe Stowarzyszenia Adwentystycznych Piarowców. Na kongres, zorganizowany w tym roku w Lombard w amerykańskim stanie Illinois, stawiło się blisko dwieście osób chcących poznać zarówno kolegów po fachu, jak i najlepsze metody public relations.

 

Neffa wybrano na głównego mówcę zjazdu z racji znajomości obecnych trendów w PR-ze, wyjaśnił George Johnson, dyrektor ds. public relations Kościoła adwentystycznego w Ameryce Północnej. Stowarzyszenie przeważnie wybiera na prelegentów osoby z regionu, gdzie w danym roku ma być kongres. „Wiedzieliśmy, że przyjeżdżając w rejon Chicago, możemy wykorzystać wiedzę Davida i to, co ma do zaoferowania”, powiedział Johnson.

 

Pismo Christianity Today, którego siedziba mieści się w Carol Stream tuż pod Chicago, założył w 1956 r. ewangelikalny kaznodzieja Billy Graham. Według informacji dostępnych na stronie internetowej, nakład periodyku wynosi 130.000, a liczbę czytelników, łącznie z internetowymi, szacuje się na 275.000.

 

Neff określił public relations „motorem” danej organizacji. „Zwracajcie uwagę na swoich czytelników, ich potrzeby, opinie, gusta – radził. – Budujcie prężnie klarowny, przejrzysty PR. Z czasem inwestycja ta się opłaci. Nie skąpcie na nią środków”.

 

We wstępnym przemówieniu pt. „Od Gutenberga do Google” Neff prześledził rozwój metod PR-u, począwszy od pierwszych „wczesnych elastików”, w XIII w. w ramach handlu wymieniających swoje zwoje na książki. Chrześcijanie w dzisiejszych czasach, dodał, mogą podpatrywać, jak dawniej ludzie jasno i przejrzyście przekazywali dobrą nowinę o Chrystusie

 

– Rewolucje w PR-ze zawsze wiążą się z nowymi możliwościami – stwierdził. – Trzeba przystosować się do nowych okoliczności. Z Bożą pomocą wasza pomysłowa umiejętność adaptacji nie tylko może przynieść, ale wręcz na pewno przyniesie dobre owoce.

 

Owa elastyczność, dodał, to niezwykle istotna cecha, ponieważ dzisiejsza technika wciąż oferuje coraz to nowsze metody i środki przekazu. Kiedy w 1985 r. Neff objął redakcję Christianity Today, wydawało mu się, że Internet to „chwilowe, nawet zabawne zjawisko”, które nigdy nie zastąpi trwałych mediów drukowanych. Periodyk ten jako pierwszy dostarczał materiałów religijnych America Online, globalnemu dostawcy usług internetowych. Obecnie połowa materiałów czasopisma ukazuje się wyłącznie w Internecie: szum medialny powstaje najpierw w sieci, a dopiero potem na nośniku papierowym.

 

Choć dzięki nowym metodom przekazu informacji treści podawane do publicznej wiadomości mogą się „niewiarygodnie szybko” przyjąć, stwarza to jednocześnie zagrożenie dla marki danej organizacji, zaznaczył Neff.

 

Minusem momentalnego rozchodzenia się informacji, wyjaśnił, jest to, że internetowi czytelnicy nie wiedzą, co i gdzie przeczytali. „Potem mówią, że widzieli to na Facebooku: jeden z przyjaciół zamieścił link i artykuł kojarzony jest teraz z jego dobrym gustem, zamiast z marką czasopisma”, naświetlił sprawę redaktor.

 

Ponadto z uwagi na błyskawiczne aktualizacje na Facebooku i Twitterze bardziej tradycyjne media muszą się przystosować do takiego standardu. Materiał wideo, dodał Neff, w przeciwieństwie do innych środków przekazu, może wywołać emocjonalną reakcję, tyle że wielu piarowców tego atutu nie wykorzystuje. Zamiast tego „zadowalamy się gadającymi głowami na szklanym ekranie”.

 

Nawet materiały internetowe muszą się dostosowywać do coraz to nowszych metod przekazu informacji, zaznaczył Neff, powołując się na niedawne badania, zgodnie z którymi źródłem 6,7% przepływu informacji w Internecie są obecnie urządzenia mobilne.

 

Według Kimberly Maran, przewodniczącej Stowarzyszenia Adwentystycznych Piarowców i zarazem zastępcy redaktora czasopism Adventist Review i Adventist World, kluczową sprawą są ankiety przeprowadzane wśród odbiorców.

 

– Bardzo mi się podobają sondaże, które wykonuje Christianity Today, aby zorientować się, jak najlepiej dogodzić swoim czytelnikom – oświadczyła.– Moim zdaniem my, adwentystyczni piarowcy, możemy robić to lepiej i na większą skalę.

 

Przyszłoroczny zjazd członków stowarzyszenia ma się odbyć w Albuquerque w stanie Nowy Meksyk (USA).

 

© Elizabeth Lechleitner i Ansel Oliver/ ANN
Tłum. Pawł Jarosław Kamiński
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni