header
 

Medialna konferencja w Słowenii

Medialna konferencja w Słowenii– Eden chyba przesunął się na zachód – stwierdziło co najmniej stu adwentystycznych specjalistów ds. public relations i pracowników branży multimedialnej, którzy zgromadzili się w hotelu w Laško w Słowenii. Poranna mgła przypomniała wszystkim o pierwotnym sposobie nawadniania Edenu, a niełatwa wspinaczka na wzniesienie vis-à-vis hotelu zapewniła nie tylko korzystny dla zdrowia ruch, ale też zapierające dech w piersiach widoki na okoliczne alpejskie doliny. Miejscem badania granic kreatywności było jednak podnóże góry, a konkretnie słoweński hotel „Park Zdrowia”.

 

– Dla mnie największą atrakcją takich spotkań są ludzie – wyznał Julian Hibbert, redaktor czasopisma Messengers. – Możliwość ich poznania oraz środowisk, w których wykonują swoje rozmaite zawody, stanowi niezwykłą inspirację. Dzięki tej konferencji zrozumiałem dwie rzeczy: po pierwsze, ogromna różnorodność otoczki, w której nasze przesłanie musi być ukazane jako aktualne, jest nieustannym wyzwaniem; po drugie, odniosłem wrażenie, że mimo całej odmienności naszych środowisk mamy bardzo wiele wspólnego – identyczną podstawę tożsamości adwentystycznej.

 

W wyniku przebiegającej pod hasłem „Granice kreatywności” pięciodniowej konferencji, która odbyła się w dniach 22-27 września, wiedza oraz poczucie tożsamości i wspólnoty z kolegami po fachu z pewnością wzrosły. Podczas zjazdu, zorganizowanego wspólnymi siłami przez dwie europejskie adwentystyczne jednostki organizacyjne (Wydział Transeuropejski i Wydział Euro-Afrykański), miały miejsce m.in. prelekcje na temat takich praktycznych kwestii, jak: wiedza na temat odbiorcy, pomoc w lepszej komunikacji wewnątrz zboru (parafii), działalność marketingowa, kontakty z mediami oraz serwisy społecznościowe.

 

Na spotkanie stawili się reprezentanci wielu krajów – od dalekiej północy, jak: Islandia, Finlandia lub Norwegia, po ciepłe rejony południowe, jak: Włochy, Hiszpania czy Bliski Wschód – tworząc bogate forum wymiany doświadczeń i pomysłów. Bardzo spodobało się to Deanie Stojkovic, pracownicy administracji Wydziału Transeuropejskiego:

 

– Dla mnie osobiście to coś wspaniałego, że nazwiska z maili mogę teraz połączyć z twarzami – powiedziała. – Wszyscy mogliśmy się tu zjechać i uczyć od siebie nawzajem. Tak wiele osób cieszyło się, przekazując innym swoje doświadczenie i wiedzę.

 

Kirsten Øster-Lundquist, nowo mianowana dyrektor ds. public relations Diecezji Południowoangielskiej, aby móc uczestniczyć w zjeździe, musiała szybko wywrócić do góry nogami cały grafik.

 

– Sposobność nawiązania kontaktów z kolegami po fachu z terenu dwóch adwentystycznych wydziałów była czymś niesamowitym – opowiada. – Na dodatek obecność przywódców z Generalnej Konferencji i jej odpowiednika w Stowarzyszeniu Kaznodziejów podniosła na jeszcze wyższy poziom kontakty z ludźmi z branży. (…). Poznałam praktyczne wskazówki i odkryłam inne możliwości spojrzenia na PR.

 

– Byłem zaskoczony, widząc u producentów z branży multimedialnej takie zainteresowanie dzieleniem się doświadczeniem, umiejętnościami i materiałami. Ledwo mogłem usiedzieć na krześle, tak chciało mi się skakać z radości i krzyczeć „Amen!” – zdradził nam Arunas Klimas, inny przedstawiciel Unii Brytyjskiej. Arunas zwrócił uwagę, zresztą nie jako jedyny, że „lokalne strategie” nie powinny przeszkadzać w wymianie doświadczeń i współpracy. Bariery te najwyraźniej w weekend i tak pokonano, bo już w poniedziałkowe popołudnie producenci umawiali się na kolejne spotkanie na początku przyszłego roku.

 

Jakie były główne punkty programu? Cenną duchową strawą, zdaniem Kirsten, była szkoła sobotnia, której przewodził dr Daniel Duda, oraz kazanie wygłoszone przez redaktora Billa Knotta. Kirsten określiła oba elementy mianem „intelektualnej i duchowej uczty w trakcie praktycznego seminarium”. Julian z kolei stwierdził, że zapadła mu najbardziej w pamięć „złożoność i wszechobecność rozmaitych mediów społecznościowych, jak również możliwość takiego ich wykorzystywania, aby szybko i skutecznie wymieniać się informacjami i interesującymi pomysłami. Po prostu teraz zdaję sobie sprawę, że dzięki takim rozwiązaniom technicznym ewangelia naprawdę może się gwałtownie rozprzestrzenić po świecie, niemal natychmiast docierając do ludzi tam, gdzie są!”.

 

Jeżeli chodzi o minusy, Arunas zwrócił uwagę na zdarzające się czasami kiepskie doświadczenie oraz na to, że Kościół nadal musi się wiele nauczyć na temat portali społecznościowych. Kofi Owusu, producent nowych mediów w Unii Brytyjskiej, był zachwycony wymianą myśli i nowymi pomysłami, które krążyły po salach konferencyjnych, przy stole, a także wieczorami po godzinach.

 

– Dzięki różnorodności ludzi i doświadczeń mogłem uzyskać wsparcie, stworzyć nowe plany i zrewidować swoje dotychczasowe przedsięwzięcia – rzekł Kofi, zgadzając się z komentarzem Kirsten.

 

Znaleźć coś dla siebie mogli także prezenterzy. Victora Hulberta, dyrektora ds. public relations Unii Brytyjskiej, ucieszyła możliwość nawiązania kontaktów z kolegami z branży i porozmawiania z nimi po prowadzonych przez niego warsztatach, dotyczących takich zagadnień, jak: kontrolowanie PR-u, techniki przeprowadzania wywiadów oraz kwestie prawne, m.in. prawa autorskie.

 

– Jedne kraje, których przedstawiciele są tu obecni, stoją pod względem mediów na bardzo wysokim poziomie, inne są daleko w tyle – oświadczył. – Bardzo sobie cenię, że mogłem stanowić cząstkę procesu pomagającego zakładać w całej Europie zespoły zajmujące się PR-em.

W konferencji ds. mediów wzięli udział także przedstawiciele polskiego Kościoła Adwentystów w osobach: pastora Marka Rakowskiego, sekretarza Kościoła a zarazem dyrektora Sekretariatu ds. Komunikacji Społecznej przy Zarządzie Kościoła oraz pastora Stanisława Nidzińskiego, webpastora polskiej sekcji międzynarodowego projektu internetowego LifeConnect.

- Konferencja była okazją do prowadzenia rozmów z przedstawicielami Wydziału Transeuropejskiego i Generalnej Konferencji w sprawie uruchomienia polskiego oddziału światowej telewizji adwentystycznej Hope Channel – informuje na łamach advent.pl pastor Marek Rakowski. - Prezentacja polskich produktów adwentystycznego Ośrodka Radiowo – Telewizyjnego „Głos Nadziei” spotkała się z uznaniem i zainteresowaniem obecnych – dodaje.

 

© Victor Hulbert/EAD
Autor tekstu jest dyrektorem ds. public relations Unii Brytyjskiej
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni