header
 

Możliwości ewangelizacji w mediach

Możliwości ewangelizacji w mediachDo ewangelizacji należy m.in. przedstawianie społeczeństwu nazwy wyznania. W nazwie naszego Kościoła tkwi moc. „Miano Adwentyści Dnia Siódmego jest niczym sztandar, który ukazuje prawdziwe cechy naszej wiary i przekona dociekliwy umysł”*.

 

Gdy manifestujemy społeczeństwu nazwę Adwentyści Dnia Siódmego poprzez media publiczne lub osobiste kontakty w różnych organizacjach, kładziemy pod ewangelizację trzy fundamenty: rozpoznawalność, wiarygodność i zaufanie.

 

Przedstawiając konkretne wskazówki, jak osiągnąć ten cel, Cindy Kurtzhals, dyrektor ds. public relations Diecezji Florydzkiej, zwraca uwagę, że kiedy w artykule, spocie reklamowym lub programie pada nazwa Adwentyści Dnia Siódmego, określony materiał może wzbudzić u odbiorcy nadzieję na przyjście (adwent) Pana, dając Duchowi Świętemu kolejną sposobność oddziaływania na serce.

 

Kiedy będziecie korzystać z przydatnych wskazówek Kurtzhals, pamiętajcie o używaniu pełnej nazwy Kościoła. Unikajcie skrótu ADS, nie niosącego żadnego potężnego przesłania i mogącego nawet wzbudzać negatywne skojarzenia lub trącić żargonem.

 

Reklamujcie imprezy dla społeczności lokalnej. Pewne trzy florydzkie zbory (parafie)  przygotowały (każdy osobno) serię koncertów oraz skuteczną akcję reklamową w prasie i w mediach elektronicznych. Dzięki tym metodom goście lepiej poznali Kościół adwentystyczny lub wręcz przyjęli Jezusa. Liczący 69 wyznawców zbór w Lady Lake m.in. postarał się o dodatkowe krzesła, ponieważ na zorganizowanych wespół z władzami hrabstwa Lake koncertach zjawiło się 175 osób.

 

Piszcie opiniodawcze artykuły do gazet. Takie teksty pojawiają się zwykle na stronie obok wstępniaka, dając sposobność przedstawienia adwentystycznego punktu widzenia. W ten sposób można wyraźne zaistnieć oraz podzielić się adwentystyczną nadzieją. Budujcie trwałe kontakty z redaktorami, tak aby dzwonili do was po informacje albo kolejny artykuł.

 

Reklamujcie w mediach większe akcje ewangelizacyjne. Przed kampanią wykadów satelitarnych z serii „Net” zborowi piarowcy pod kierownictwem dyrektora ds. public relations Diecezji Florydzkiej podjęli szereg inicjatyw: w lokalnych i regionalnych gazetach, stacjach radiowych oraz telewizyjnych talk show pojawiły się zapowiedzi kampanii, dzięki czemu przybyli na nią przedstawiciele mediów.

 

Publikujcie newsy dotyczące zwykłych wydarzeń, jak otwarcia szkół, kampy, wykłady, albo związane z działalnością charytatywną na rzecz społeczności lokalnej, jak zdobywanie mebli i ubrań dla pogorzelców i powodzian lub patronowanie akcjom krwiodawstwa.

 

Zapraszajcie dziennikarzy na programy, np. kursy rzucenia palenia, aby mogli sporządzić materiał na temat takich akcji, ich skuteczności bądź trudności, które się z nimi wiążą.

 

Zamieszczajcie reklamy w stacjach radiowych i telewizyjnych, budując pozytywny wizerunek zboru, albo informujcie społeczeństwo o regularnych nabożeństwach i szczególnych wydarzeniach. O dziwo, niewielkie nakłady na płatne reklamy mogą przynieść fantastyczne skutki. Traktujcie reklamy jako inwestycję, a nie wydatek. Dopilnujcie, aby wasz zbór można było bez trudu znaleźć w książkach telefonicznych, lokalnych gazetach, przewodnikach turystycznych oraz na planach miasta. Próbujcie docierać do nowych mieszkańców poprzez zamieszczanie płatnych reklam w broszurach z nieruchomościami.

 

Emitujcie programy w radiu i telewizji. Próbujcie wprowadzać zrealizowane przez adwentystów programy do stacji telewizyjnych i radiowych.

 

Dzielcie się w radiowych i telewizyjnych talk show wzniosłymi ideami. Gospodarze zawsze szukają elokwentnych, ciekawych gości, toteż możecie się niejednokrotnie znaleźć się w obsadzie ich programów.

 

Przyłączajcie się do organizacji obywatelskich lub hobbystycznych, jak np. Klub Rotarian, Kiwanis, Lions Club, Press Club, kluby filatelistyczne czy stowarzyszenia komputerowców.

 

Róbcie szum wokół tego, w czym się sprawdzacie. Na przykład w USA pathfindersi od ponad pół wieku w czasie świąt Dziękczynienia i Bożego Narodzenia zbierają puszki i długoterminową żywność dla biednych rodzin. Świecka organizacja skautowska robi to samo od niespełna dekady, a zdobyła już większy rozgłos. Adwentyści też mogli tego dokonać, gdyby z wyprzedzeniem informowali media o tej zbiórce lub nagłaśniali inne akcje społeczne. Niektóre stacje telewizyjne pomogą wam nawet zrobić takie ogłoszenia.

 

Pamiętajcie o swoich kontaktach w mediach podczas świąt lub przy innych okazjach. Dzięki okazaniu wyrazów sympatii ludzie z mass mediów chętnie dopomogą wam skuteczniej realizować takie czy inne działania.

 

Wymyślcie sobie coś, co by się z wami kojarzyło. To taka inteligentna strategia ewangelizacyjna. Jeśli ludzie nie mogą was łatwo odszukać, znajdą sobie pewnie coś innego, lepiej zapadającego w pamięć. Pamiętajcie, aby stworzyć sobie jakiś znak czy cechę, które by ludziom z zewnątrz zawsze przywodziły na myśl wasz Kościół. Nie dopuśćcie, by przesłanie było podawane w nieciekawej, kiepskiej jakościowo oprawie i pozbawione było elementu, który się z wami kojarzy.

 

Zamieszczajcie w czasopismach artykuły prozdrowotne. Dostarczajcie regularnie redakcjom gotowe serie tekstów na temat zdrowego stylu życia. Choć periodyki mogą zmienić czcionkę,  układ graficzny czy tytuł, to jednak muszą (przy wykorzytaniu) zamieścić prawa autorskie, pokazując, że zawartość przygotował Kościół Adwentystów Dnia Siódmego.

 

Stwórzcie własne inicjatywy w odpowiedzi na problemy społeczności lokalnej. Na przykład zbory nowojorskie po 11 września, w związku z zaistniałym kryzysem, były otwarte, tak że każdy mógł tam przyjść pomodlić się, zasięgnąć porady i odpocząć.

 

© James A. Cress/Ministry Magazine
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński

 

***

* Ellen G. White, Testimonies for the Church, t. 1 (Narapa, Idaho: Pacific Press Pub. Assn., 1885), s. 224.
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni