header
 

Materiały wideo w poczcie elektronicznej

Materiały wideo w poczcie elektronicznejWideo stało się popularnym środkiem przekazu informacji. Według Globalnego Raportu nt. Stanu Mediów Internetowych liczba użytkowników, którzy korzystali z sieciowych materiałów wideo, wzrosła od 2009 r. o 339%. Forrester Research, sondażownia badająca nowe technologie na rynku, podała również, że włączanie materiałów wideo do biuletynów mailowych może zwiększyć dwu-, trzykrotnie współczynniki klikalności, co pozwoli zainteresowanym znaleźć więcej informacji na temat danej instytucji bądź organizacji.

 

Jak zatem wykorzystać technikę wideo w komunikacji mailowej?

 

  • Przygotować odbiorcę na to, że film będzie trwał do czterech minut. Krótszy materiał lepiej przemawia.

 

  • Wybrać atrakcyjną scenografię z odpowiednim oświetleniem i zadbać o dobrą jakość dźwięku. Zamiast korzystać z mikrofonu wbudowanego w kamerę, warto się zastanowić, czy nie lepiej posłużyć się mikrofonem przypiętym do ubrania albo zawieszonym na wysięgniku.

 

  • Skompresować film na potrzeby Internetu. Większych plików nie da się szybko otworzyć w przeglądarkach, więc odbiorcy takiego maila mogą się zirytować. W zmniejszeniu pliku filmowego do odpowiednich rozmiarów mogą pomóc takie programy, jak: MPEG Stream Clip albo (darmowe) Adobe Media Encoder i Adobe Media Compressor.

 

  • Zamiast osadzać film bezpośrednio w swojej poczcie elektronicznej, można zamieścić filmowy zrzut z ekranu i zahostować go na takich portalach jak Vimeo czy YouTube. (Vimeo i YouTube mają bezpośrednią, większą bazę odwiedzających internautów). Niektóre klienty mailowe, jak Outlook, Groupwise, Gmail czy Yahoo, nie pozwalają niestety na odtwarzanie materiałów wideo bezpośrednio w mailu. Niedogodność tę można pokonać, umieszczając zrzut z ekranu.

 

  • Dopilnować, aby materiały filmowe dało się odtwarzać na takich urządzeniach mobilnych, jak iPady, iPhone'y czy telefony Android. Serwisy hostujące materiały wideo, jak Vimeo lub YouTube, są przyjazne dla smartfonów, więc da się na nich oglądać przesłane filmy.

 

Spójrzmy prawdzie w oczy: technika wideo bywa najbardziej zapadającym w pamięć sposobem docierania do ludzi szukających informacji na temat danej organizacji. Proponujemy wypróbować tę metodę komunikacji i przekonać się o jej skuteczności.

 

© Chip Dizard/Society of Adventist Communicators
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński

 

Chip Dizard jest współzałożycielem Sympacticoapps.com, firmy zajmującej się tworzeniem nowych mediów i aplikacji, a także współgospodarzem TechTalk, programu na temat nowoczesnych technologii, realizowanego przez Sekretariat ds. Informacji adwentystycznego Wydziału Północnoamerykańskiego.
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni