Szczyt piarowców w Dżakarcie
– Kiedyś sądziłem, że takie spotkania będą czasem wytchnienia – wyznał pastor Alex Haloho, dyrektor ds. public relations Diecezji Środkowej Kościoła adwentystycznego na Sumatrze – ale teraz widzę, że musieliśmy się wiele nauczyć, a po powrocie na nasze poletka misyjne będziemy mieli ręce pełne roboty.
Haloho był jednym z siedmiu uczestników spotkania piarowców i obrońców wolności religijnej, które odbyło się 17-19 stycznia 2011 r. w Dżakarcie w siedzibie głównej Zachodnioindonezyjskiej Unii Misyjnej Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
Podczas dwudniowego zjazdu, którego celem było zaznajomienie nowo wybranych dyrektorów ds. public relations oraz dyrektorów ds. publicznych z działalnością na terenie Zachodnioindonezyjskiej Unii Misyjnej, przemówienie inauguracyjne wygłosił doktor Joseph Peranginangin, przewodniczący unii. Pastor Peranginangin wezwał obecnych, aby dzieląc się adwentystycznym poselstwem przekazywania światu wiecznej Bożej miłości, dawali z siebie wszystko.
Doktor Samuel Simorangkir, nowo wybrany dyrektor ds. public relations Zachodnioindonezyjskiej Unii Misyjnej, uświadomił zebranym, jak ważną rolę odgrywają dyrektorzy ds. public relations, przy czym zaznaczył, że czynnikami decydującymi o sukcesie są post i modlitwa. Zaprezentował ponadto, jakie można zastosować strategie i podejścia w kontaktach z reprezentantami innych wyznań w zakresie spraw publicznych i wolności religijnej.
Kolejnym ważnym punktem programu było uwypuklenie znaczenia mediów w przekazywaniu misji Kościoła. Przedstawiono ponadto wskazówki, jak „w dzisiejszej erze cyfrowej” posługiwać się skuteczne takimi instrumentami, jak witryny internetowe i oprogramowanie wydawnicze.
Bruce Sumendap, wicedyrektor ds. public relations Zachodnioindonezyjskiej Unii Misyjnej, dał uczestnikom zadanie, przedstawiając w zarysie potrzebę rozwoju specjalizacji w zespołach piarowców. „Naszym słabym punktem jako przywódców – oznajmił – było często natychmiastowe wdrażanie planów bez znajomości podstaw techniki multimedialnej. Najpierw nabądźmy umiejętności i wiedzę na dany temat, a potem, jestem tego pewien, osiągniemy wytyczone cele”.
Podkreślono też, że każdy dyrektor ds. public relations musi zaprząc Internet do lepszego rozpowszechniania newsów i informacji na temat bieżących wydarzeń w Indonezji. „Musimy też przekonać się do ewangelizacji radiowej i telewizyjnej”, stwierdzili piarowcy. Uczestnicy, w odpowiedzi na skierowane do nich wezwanie, rzekli: „Zobowiązujemy się stworzyć program radiowy o zdrowiu i wartościach rodzinnych”.