header
 

Media i literatura misyjną strategią Kościoła

Media i literatura misyjną strategią KościołaDziesiątego kwietnia podczas posiedzenia na temat ewangelizacji, które odbyło się w pierwszy dzień Wiosennej Dorocznej Rady Kościoła, czołowi regionalni przywódcy światowego Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego przedstawili sprawozdania na temat działalności misyjnej prowadzonej na swoim terenie.

 

Przewodniczący wielu z trzynastu światowych wydziałów podkreślili, że skoordynowana ewangelizacja prowadzi ludzi do przyłączania się do Kościoła. Inni wsparli inicjatywę szerokiego rozpowszechnienia książki Wielki bój, autorstwa Ellen White, współzałożycielki Kościoła.

 

Jeden z przewodniczących przedstawił wyniki badań opinii publicznej w swoim regionie. – Ewangelizacja to ryzykowne przedsięwzięcie, jeśli realizującym ją ludziom zagraża niebezpieczeństwo – oznajmił Mark Finley (na zdjęciu powyżej), wiceprzewodniczący ds. ewangelizacji.

 

Finley wygłosił prelekcje w auli Oakwood University w Huntsville w stanie Alabama (USA), gdzie na dwudniowe spotkanie zjechało się z całego świata około 130 członków adwentystycznego Komitetu Wykonawczego.

 

Po raz kolejny przedstawił koncepcję, że ewangelizacja powinna mieć charakter „procesu, a nie wydarzenia”, co w ostatnich latach niejednokrotnie przewija się w wypowiedziach zarówno Finleya, jak innych przywódców. Ponadto w większości wystąpień kładziono nacisk na miesięczną działalność ewangelizacyjną małych grup, prowadzącą do publicznej ewangelizacji lub do spotkań zakrojonych na szeroką skalę, zamiast do jednorazowego publicznego wydarzenia. Przywódcy stwierdzili, że ewangelizacja rozumiana jako „proces” zatrzymuje w Kościele więcej nowych członków.

 

Israel Leito, przewodniczący Wydziału Środkowoamerykańskiego, podzielił się informacją, że niedawny program obejmujący terytorium całego wydziału doprowadził do tego, że w ubiegłym miesiącu w ciągu jednego dnia dokonano 15.000 chrztów. W tym roku, dodał, na terenie wydziału do Kościoła adwentystycznego przyłączyło się jak na razie już ponad 60.000 osób.

 

Finley oznajmił, że wsparcie dla ewangelizacji można ostatnio na nowo zaobserwować również na obszarach, które rozwijają się w powolnym tempie.

 

Dan Jackson, przewodniczący Wydziału Północnoamerykańskiego, poinformował, że niedawna akcja w Houston w stanie Teksas, w której uczestniczyło 130 małych grup, doprowadziła do udzielenia w lutym 400 chrztów na tym terenie. Podobny cykl spotkań rozpocznie się niebawem w Nowym Jorku: weźmie w nim udział około 400 małych grup, a jego zwieńczeniem będzie wrześniowy apel o przyjęcie chrztu.

 

– Mamy nadzieję, że będzie to ogromne błogosławieństwo, obfite Boże żniwo – powiedział.

 

Dodał, że gdy pastorów w ewangelizacji wspiera więcej szeregowych członków, sukces jest większy.

 

Wobec tego Sekretariat Szkoły Sobotniej i Sekretariat Misja Wyznawców obwieściły przystąpienie do akcji „Wysiej 7 Milionów” (Go 7 Million), której nazwa przypomina poprzednią kampanię „Wysiej Milion” (Go One Million). Przedsięwzięcie ma zachęcić Kościół do znalezienia 7 milionów szeregowych wyznawców, którzy by zaangażowali się w lokalne programy ewangelizacyjne.

 

Przywódcy mieszczącego się w Miami Wydziału Środkowoamerykańskiego mają nadzieję dotrzeć z tą akcją do miliona ludzi. Samuel Telemaque, tamtejszy wicedyrektor Sekretariatu Szkoła Sobotnia i Sekretariatu Misja Wyznawców, zaangażował nawet komitet w skandowanie hasła: 7 milionów dla Chrystusa; przy trzecim razie powiedział zgromadzonym: „Wykrzyczcie je tak głośno, żeby usłyszeli was aż w Papui-Nowej Gwinei w Wydziale Południowopacyficznym”.

 

Telemaque poinformował, że jego wydział postawił sobie za cel pozyskanie do 2014 r. dzięki tej kampanii miliona nowych wyznawców.

 

Nie rozstrzygnięto jeszcze, ile wydziałów włączy się do przedsięwzięcia.

 

Delegaci komitetu otrzymali też sprawozdania na temat misji w dużych miastach, gdzie większość akcji odbywa za pośrednictwem mediów.

 

– Tego właściwie nie da się robić bez środków przekazu – stwierdził Erton Kohler, przewodniczący Wydziału Południowoamerykańskiego.

 

Kościelni urzędnicy w Ameryce Południowej prowadzą obecnie misję w brazylijskim mieście São Paulo, które liczy 20 mln mieszkańców, co czyni je trzecim pod względem wielkości ośrodkiem miejskim na świecie.

 

Kościół adwentystyczny założył w São Paulo centrum multimedialne w wynajętym obiekcie na Avenida Paulista, jednej z najbogatszych części miasta (coś jak nowojorski Times Square), gdzie założono też nieduży zbór (parafię). Mimo to, powiedział Kohler, nadal potrzeba 40 mln dolarów na zakup tej nieruchomości.

 

Kościół w Brazylii dysponuje mniej więcej 400 kanałami emitującymi programy w miastach na terenie całego kraju, a także kanałami głównej sieci telewizji kablowej. Kohler zapowiedział, że Kościół adwentystyczny uruchomi wkrótce kanał telewizyjny w Buenos Aires, stolicy Argentyny.

 

Finley poinformował, że Kościół rozrósł się wskutek przemyślanego planowania w Chennai w Indiach, czwartym co do liczby mieszkańców mieście na świecie. Żyje tam obecnie 23.000 wyznawców zrzeszonych w 166 zborach, podczas gdy jeszcze dziesięć lat temu było zaledwie 750 członków i 12 zborów. Dziesięcina na tym terenie również wzrosła: z 1000 do 30.000 dolarów na miesiąc.

 

Ośrodek multimedialny w Chennai produkuje audycje, głównie kazania, dorównujące poziomem wielu programom, które można znaleźć w telewizji internetowej, rzekła Kandus Thorp, wiceprezes Hope Channel. Kościół adwentystyczny przyjął taką taktykę z powodu dużej liczby odbiorników telewizyjnych w gospodarstwach domowych, zakomunikowała Thorp, rząd bowiem rozpowszechnia w tym rejonie niewielkie telewizory.

 

Hope Channel rozszerza też swój zasięg na Azję i realizuje coraz więcej programów w miejscowych językach. W Australii i Nowej Zelandii sondaże na temat Kościoła adwentystycznego wykazały, że tradycyjne metody ewangelizacji należy być może zmodyfikować.

 

Sondaż, koordynowany przez Sekretariat Informacji Wydziału Południowopacyficznego, ujawnił, że adwentyści są postrzegani jako „ludzie pomagający innym w sferze zdrowotnej” i propagujący sobotni odpoczynek. Większość jednak respondentów nie miała w ogóle pojęcia o Kościele. Jak poinformował przewodniczący wydziału Barry Oliver, przywódcy dostali wytyczne, aby tegoroczne plany realizować właśnie w oparciu o ten sondaż.

 

Członkowie komitetu otrzymali też sprawozdania na temat kościelnej akcji „Wielki bój”, która ma się zacząć od 2012 r. i polegać na rozpowszechnianiu egzemplarzy książki o tym samym tytule.

 

Egzemplarze Wielkiego boju będą wydrukowane za mniej niż jednego dolara. Przywódcy żywią nadzieję, że dystrybucję książki w pewnych rejonach świata sfinansują sami wyznawcy.

 

– Świat bardzo poszukuje teraz odpowiedzi na wiele pytań. (…). Za ileś lat te książki wykonają pracę, której my wykonać nie możemy – oznajmił Delbert Baker, generalny wiceprzewodniczący światowego Kościoła.

 

Baker dodał, że liderzy akcji byli „wyczuleni” na różną sytuację panującą w poszczególnych regionach. Otóż książka zostanie wydrukowana w dwóch alternatywnych okładkach: jedna przedstawiać będzie drugie przyjście Chrystusa, druga przeznaczona będzie dla osób nie będących raczej za pan brat z religią.

 

Wydział Południowoamerykański już zakasał rękawy. Poświęcono jak dotąd 30 mln książek, a dzień wcześniej w São Paulo rozpowszechniono milion książek, poinformował Kohler.

 

Jedna z lokalnych diecezji zamówiła 1,7 mln egzemplarzy i zaczęła zbierać na nie fundusze. Dodatkowym wsparciem na jej terenie służą pastorzy, z których każdy przeznaczył na ten cel swoją miesięczną pensję.

 

– To wyjątkowa okazja, aby zrobić dla Boga coś szczególnego – rzekł Kohler.

 

Wielu kościelnych przywódców wystąpiło w materiale wideo, przedstawiającym świadectwa tego, jak książka Wielki bój wpłynęła na ich własne życie, a także na życie ludzi, którzy przyjęli adwentyzm po jej przeczytaniu.

 

Clinton Wahlen, członek adwentystycznego Instytutu Badań Biblijnych, wyznał, że zanim przeczytał Wielki bój, był ateistą. Z kart książki poznał dzieje i nauki chrześcijaństwa.

 

Zdaniem Paula Ratsara, przewodniczącego Wydziału Afryki Południowej i Oceanu Indyjskiego, akcja Wielki bój to „dar niebios”.

 

Ratsara dodał, że pewna wpływowa bizneswoman z Johannesburga (RPA), należąca do innego Kościoła, otrzymawszy egzemplarz Wielkiego boju, postanowiła przyjąć w październiku chrzest w Kościele adwentystycznym.

 

– Jesteśmy bardzo zapaleni do realizowania tej akcji [w naszym wydziale] – oznajmił.

 

Książka zostanie wydana w kilku wersjach, m.in. oryginalnej, skróconej, przeznaczonej dla dzieci oraz zawierającej wyimki z Drogi do Chrystusa, innej książki tej samej autorki. Baker poinformował, że kampania będzie w pewnym stopniu reklamowana w mediach społecznościowych.

 

Jak podali przywódcy, na dalszym etapie planów rozpowszechniania książki uruchomione zostaną dwie witryny internetowe, poświęcone specjalnie na tę kampanię.

 

© Ansel Oliver/Adventist News Network
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni