Nadchodzi nowe oblicze Kościoła w sieci
Jak poinformowali czołowi piarowcy adwentystyczni, w październiku 2013 roku witryna światowego Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego adventist.org nabierze nowej jakości.
Modernizacja obejmie nie tylko znaczną ingerencję w układ informacji i stylistykę, ale też udoskonalenie szkieletu, co umożliwi lepszą integrację setek adwentystycznych witryn. Zdaniem przywódców niescentralizowany strukturalnie Kościół będzie dzięki temu spójniej i skuteczniej budować świadomość marki.
– W ten sposób Kościół będzie mógł określić swoją markę, prezentować bardziej przejrzysty wizerunek i przekształcić się w sieć wzajemnie powiązanych witryn internetowych – oznajmił Garrett Caldwell, wicedyrektor ds. public relations w siedzibie światowego Kościoła adwentystycznego.
Caldwell i inni naczelni piarowcy ze światowego Sekretariatu Komunikacji i Mediów przebudowę witryny zapowiedzieli na Adwentystycznym Szczycie Technologii Internetowych (ang. GAIN), który odbył się w maju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Dubaju. Na konferencję zjechało 230 czołowych adwentystycznych pracowników administracyjnych, piarowców oraz specjalistów od nowoczesnych technologii, aby porozmawiać na temat współpracy w sferze bardziej przejrzystego dzielenia się ze światem ewangelią za pośrednictwem internetu.
Witryna, z której dziennikarze, naukowcy i osoby poszukujące wspólnoty wierzących czerpią podstawową wiedzę na temat Kościoła adwentystycznego, będzie od października dostępna w czterech językach: angielskim, francuskim, portugalskim i hiszpańskim.
– Chcemy zachęcić każdego internautę, który nas odwiedzi, by razem z nami wyruszył we wspaniałą duchową podróż, czyli aktywne życie poświęcone służbie bliźniemu – oświadczył Caldwell.
Jak powiedział Andrew King, administrator witryny Sekretariatu Komunikacji i Mediów, nowa strona główna będzie mieć prostą, przejrzystą typografię, która dopełni jej funkcje interaktywne oraz bazę danych zawartości.
– Tworzymy nie tylko nową witrynę, ale też szkielet pod urządzenia mobilne, komputery i telewizory – powiedział King.
Dyrektorzy ds. public relations z wydziałowych sekretariatów komunikacji i mediów zgodzili się, że kluczowymi czynnikami warunkującymi udaną integrację witryn są jedność w różnorodności.
Adwentystyczni przywódcy z Azji Wschodniej, Ameryki Łacińskiej i Afryki już nie mogą się doczekać, kiedy zintegrują swoje witryny z nową platformą. Inni, z których wielu przebudowało niedawno swe witryny, będą pracować nad zaadaptowaniem się do procesu integracji.
James Standish, dyrektor Sekretariatu Komunikacji i Mediów przy Wydziale Południowopacyficznym, chce sprawdzić, co nowa witryna ma do zaoferowania jego regionowi. – Życzyłbym sobie, żeby wszystkie nasze witryny stały na najwyższym poziomie, jednocześnie dopuszczam indywidualne rozwiązania typograficzne – mówił.
Williams Costa jr, dyrektor Sekretariatu Komunikacji i Mediów oraz organizator Adwentystycznego Szczytu Technologii Internetowych, podkreślił znaczenie obecności Kościoła w internecie wolnej od zupełnej niezależności poszczególnych witryn.
– Rozumiemy różnorodność na świecie, rozmaite gusta, lokalne koloryty, kultury i potrzebę posiadania wspólnego elementu, ale ludzie muszą widzieć w nas rodzinę. Rodzinę widoczną i głoszącą przejrzysty przekaz – powiedział Costa.
Potrzeba większej jedności pod względem przekazu i typografii skłoniła ponad rok temu Corradę Cozziego, dyrektora ds. public relations Wydziału Środkowoeuropejskiego z siedzibą w Bernie, do próby integracji różnorodnych wielojęzycznych witryn regionalnych, bez której nie sposób budować świadomość marki. Cozzi i zespół pod kierownictwem Klausa Popy z Adwentystycznego Ośrodka Multimedialnego w Niemczech koordynują działania związane z przebudową witryny światowego Kościoła w zakresie integracji mikrowitryn.
Po przebudowie witryny adventist.org piarowcy zamierzają zorganizować cykl spotkań w celu przedyskutowania możliwości integracji.
Zintegrowana z nową szatą graficzną i szkielet nowej witryny będzie też obsługująca adwentystyczne witryny platforma netAdventist, poinformował nadzorujący ją John Beckett, dyrektor adwentystycznego Biura ds. Globalnego Oprogramowania i Internetu.
Podczas sobotniego kazania, które przewodniczący światowego Kościoła pastor Ted Wilson wygłosił w kościele adwentystycznym w Ras al-Chajma, uczestnicy szczytu i wyznawcy z miejscowych zborów (parafii) byli zachęcani do dalszego głoszenia ewangelii wszelkimi możliwymi środkami.
– Dzielcie się Bożą miłością, dzielcie się poselstwem trzech aniołów, które mówi, że Bóg przygotowuje ludzi na swoje powtórne przyjście – apelował.
Przewodniczący wzywał technologów do doskonalenia sposobów ewangelizacji poprzez zintegrowane media, tak aby za pośrednictwem różnorodnych posunięć docierać do serc jak najszerszego grona ludzi.
Podczas światowego szczytu adwentystycznych profesjonalistów z dziedziny mediów i komunikacji społecznej, który odbył się w Dubaju, wręczono specjalną nagrodę za stworzenie i wdrożenie światowego logo Kościoła, którą otrzymał pastor Rajmund Dąbrowski (na zdjęciu powyżej), wieloletni szef Departamentu Informacji przy Generalnej Konferencji Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w USA.
© Libna Stevens/IAD/ANN
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński
« poprzednia | następna » |
---|