header
 

Medialna innowacyjność kluczem do sukcesu

Medialna innowacyjność kluczem do sukcesuPrzesuwanie granic już nie wystarcza. Do ekspertów od mediów i nowych technologii, którzy spotkali się na tegorocznym zjeździe członków Adwentystycznej Globalnej Sieci internetowej (ang. GAiN), zaapelowano, aby wcisnęli gaz do dechy, bo inaczej nie nadążą za rzeczywistością zmieniającą się jak w kalejdoskopie.

Pardon Mwansa, pierwszy wiceprzewodniczący światowego Kościoła adwentystycznego, przemawiając 13 lutego na porannym nabożeństwie, oznajmił setkom cyberspeców, że rozwój adwentystycznej misji krępowany jest przez gorset „myślenia kategoriami granic” i „myślenia kategoriami ekspansji”. Myśleniu kategoriami granic stają na drodze tradycje, myślenie kategoriami ekspansji zadowala się odwzorowywaniem tradycji. Potrzeba nam zatem „myślenia kategoriami kreacji”.

– Łatwiej udać się w rejony, które ktoś już przed nami spenetrował. A kto dokonał na tym świecie postępu? Ludzie, którzy przekraczali granice – powiedział Mwansa, podając za przykład dawnych odkrywców, bojowników o swobody obywatelskie i wynalazców. – Nigdzie nie zajdziemy, przesuwając granice – oświadczył czterystu uczestnikom zjazdu, który odbył się w Ośrodku Konferencyjnym Maritime Institute w Linthicum Heights w amerykańskim stanie Maryland.

Następnego dnia Martha Gabriel, publicystka i konsultantka marketingowa, rozwinęła ten temat, mówiąc w swoim wystąpieniu o „okresach hibernacji”, gdy organizacja przestaje być na bieżąco z nowinkami technicznymi.

– Nie możemy się zatrzymywać – przekonywała. – Musimy wiedzieć, jaką następną granicę mamy przekroczyć.

Być może jeszcze ważniejsza jest, dodała, znajomość odbiorców, bo w dzisiejszym świecie tzw. zarządzania uwagą rywalizacja toczy się o utrafienie w ich gusta. – Musicie zrozumieć, co przyprawia odbiorców o szybsze bicie serca. Jeśli rozminiecie się z ich upodobaniami, uznają wasze przesłanie za szum informacyjny.

Organizacje rozwijające się dzięki zarządzaniu uwagą wiedzą, że do sukcesu nie wystarczą już pomysły i informacje. – Same pomysły nie mają żadnej wartości. Teraz potrzeba nam ludzi czynu – stwierdziła.

Na przykład adwentystyczny pastor Sam Neves i zespół ds. rozwoju z adwentystycznej Unii Brytyjskiej nie czekali, aż Kościół zostanie w tyle, i wymyślili „Heroes” (Bohaterowie), komputerowy quiz w formie komiksu.

„Heroes”, pierwszą adwentystyczną grę przystosowaną do iPhone'ów i iPadów, w ciągu pierwszych dwóch dni od wypuszczenia na rynek pobrano 3000 razy. Tym samym trzykrotnie przekroczyła próg, przy którym uznaje się, że dana aplikacja na urządzenia mobilne odniosła w ciągu pierwszego tygodnia sukces.

W ostatnim dniu konferencji światowy Sekretariat Młodzieży podpisał umowę, w której zobowiązał się wesprzeć wydanie gry „Heroes”, działającej w systemie Android.

Gra toczy się w świecie wybitnych postaci z kart Pisma Świętego, jak: Abraham, Dawid czy Estera, i zarazem sprawdza wiedzę biblijną quizowymi pytaniami. Gracze mogą porównywać swoje wyniki na fejsbuku. Na konferencji GAiN drużyna z Wydziału Transeuropejskiego zagrała w demo przeciw drużynom z innych wydziałów.

– Uświadomiliśmy sobie, że aby dać nowemu pokoleniu poczucie tożsamości, trzeba mu przypomnieć, co to za bohaterzy. A jak lepiej to zrobić, jeśli nie wykorzystać medium, które znają jak własną kieszeń? – mówi Neves, twórca gry. Daryl Gungadoo, koordynator ds. dystrybucji i sieci w AWR Europa, zgodził się, że nową granicą, którą trzeba pokonać, jest „gryfikacja” i a dobrze prosperujące firmy znajdą już swoje sposoby na zainteresowanie grami odbiorców.

Gungadoo podał jako przykład Szwecję, gdzie wskutek kampanii marketingowej Volkswagena zmieniło się in plus nastawienie do znienawidzonych fotoradarów. Szwedzi jeżdżący przepisowo biorą automatycznie udział w loterii, w której mogą wygrać nagrodę pieniężną z mandatów płaconych przez kierowców, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość.

Kolejny prelegent rzucił wyzwanie twierdzeniu, że w mediach społecznościowych najważniejsza jest treść. Specjalista ds. zarządzania treścią LIFEconnect w Wydziale Transeuropejskim Sonja Kovacevic, bo o niej mowa, wysunęła tezę, że najważniejsza jest nie treść, tylko odbiorca. – Nasi odbiorcy wolą zaufać komuś, kogo znają. A poznać nas mogą, jeśli mamy w ofercie treści znajdujące zastosowanie w praktyce, polubić, jeśli nasze treści sprawiają im frajdę, zaufać, jeśli nasze treści są wiarygodne, spójne i bezpłatne – oznajmiła.

Wydział Transeuropejski reprezentowali też Miroslav Pujic (na zdjęciu) – dyrektor Sekretariatu Komunikacji i Mediów – który wygłosił prelekcję pt. „Ewangelizacja w mediach społecznościowych, czyli jak założyć plemię lojalnych wyznawców”, oraz Mirjana Kicusic – specjalista ds. marketingu i rozwoju sieci LIFEconnect – która przedstawiła referat pt. „Wykorzystanie mediów społecznościowych do tworzenia lidów”.

Milton Soldani Afonso, brazylijski biznesmen i filantrop, otrzymał w tym roku NetAward (którą to nagrodę odebrał z rąk Teda Wilsona, przewodniczącego światowego Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego) za odegranie kluczowej roli we wprowadzeniu i ufundowaniu w Ameryce Południowej adwentystycznych narzędzi wykorzystujących ewangelizację za pomocą mediów.

– Jeszcze większym wkładem z jego strony aniżeli wkład materialny była jego wizja wykorzystania przez Kościół komunikacji i techniki – oświadczył Williams Costa jr, dyrektor Sekretariatu Komunikacji i Mediów światowego Kościoła.

Tegoroczna konferencja GAiN nie obyła się bez wystąpienia Antonia Monteiry, który w styczniu, po blisko dwóch latach, wyszedł z więzienia w Togo. Sprawa Monteiry – zamkniętego wraz z czterema innymi osobami pod zarzutem rzekomej przynależności do szajki morderców handlujących ludzką krwią – mocno zainteresowała światowy Kościół adwentystyczny.

W grudniu 2012 r. kampania w mediach społecznościowych wzywająca do dnia modlitwy pomogła uświadomić wielu ludziom sytuację adwentystów aresztowanych w Togo. Fejsbukowicze zalajkowali profil „Pray for Togo” przeszło 50 tys. razy, a odnośny hashtag na Twitterze osiągnął popularność wśród 7 mln użytkowników. A zawieszoną później na stronie change.org petycję o uwolnienie Monteiry podpisało ponad 60 tys. internautów.

W grudniu 2013 r. Monteiro otrzymał kartki okolicznościowe z życzeniami za sprawą dzięki kampanii, która miała na celu podnieść na duchu uwięzionych bezprawnie adwentystów, zmuszonych spędzić Nowy Rok z dala od rodziny.

– Powiedziałem żonie: „Okleimy nimi ścianę w domu” – rzekł Monteiro, dziękując światowej rodzinie adwentystycznej za wsparcie w tej ciężkiej próbie, która, jak wyznaje, była sprawdzianem i umocnieniem jego wiary.

© Elizabeth Lechleitner (ANN) we współpracy z Anselem Oliverem (tedNEWS)
Tłum. Paweł Jarosław Kamiński
Przewiń w górę^
Archiwum newsów

Zobacz wiadomości z:

2013 (20)
marca (1)
lutego (14)
stycznia (5)
2012 (115)
2011 (112)
2010 (102)
2009 (23)
2008 (3)
2007 (7)
Nowości video

Szkoła Sobotnia Hope Channel - Lekcja VIII

Nowości audio

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.
Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Belize i na Jamajce. (09:30) Zapraszamy do wysłuchania audycji nt. Michała Beliny-Czechowskiego, pioniera Adwentyzmu w Europie. (09.14)Zapraszamy do wysłuchania uroczystości ordynacji pastorskiej z Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Warszawie. (58:01)Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Chełmnie. (57:47)
Zapraszamy do wysłuchania radiowego nabożeństwa Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Giżycku na Mazurach. (58:01)

 


Partnerzy medialni